Csak állj meg egy pillanatra, cseréljünk gondolatot és szárnyaljunk együtt!

Fecsegőposzáta életmorzsái

Fecsegőposzáta életmorzsái

Valóságos képzelt riport

Egy este anyámmal a konyhában... (riport)

2019. január 14. - fecsegőposzáta93

A blogírás az utóbbi időben alább hagyott, amit szívből sajnálok, de egész egyszerűen sokszor túl fáradt vagyok hozzá. Egyetemre írom a leadandókat, mindennap tornázom, folyamatosan csinálok valamit, és nem marad időm valamilyen témával mélyebben foglalkozni. Az elkövetkezendő napokban több vizsgám is lesz, de szeretném a blogomat újra szívből ápolni. Ezért a mai írásban megosztanám veletek az egyik iskolai írásomat, amit édesanyámról írtam. Az volt a feladatunk, hogy riportot írjunk "Egy este anyámmal a konyhában..." címmel. Csak az vezérelt végig, milyen különleges kapcsolatunk van. 

45237213_2260812543950742_2216423886055014400_n.jpg

Itthon mindig érezhető a határtalan szeretet és jóság, ha az ember kitárja a szívét és jó mélyen a levegőbe szippant. A gyerekek nincsenek tisztában azzal, mennyi energiába kerül a szülőknek az, hogy határozottá és céltudatossá neveljenek minket. A mély anya és lánya riport után a meglátásom még emocionálisabbá vált – mennyi kitartás, erő, érzék és tapasztalat szükséges a kiváló neveléshez. „Szeretnék olyan lenni, mint te, anya… mindent megadni a gyermekemnek, ahogy te teszed”- jelentettem ki a riport közben elérzékenyülten.

Ahogy édesanyámra tekintek, hosszan bámulva őt a napi tevékenységében, könnyek szöknek a szemeimbe. Belegondolva, minden reggel hajnalban kel, munkába indul, majd hazaérve meleg ételt varázsol elénk, elvégzi a háztartásbeli feladatait és mosolyogva dicsér minket, gyermekeit. Fáradt arcán látszik, mi mindent képes megtenni értünk, és mindezek mellett sikert arat az egyetemen is ötödévesként. Régóta motoszkál bennem egy kérdés: tényleg léteznek „szuperanyák”? A vasárnapi húslevest készítette anya, mikor mellé léptem és óvatosan homlokon csókoltam.

- Dédmamád tanította velem az igazi házi húsleves receptjét. Mindig nagy odafigyeléssel bámultam, hogyan csinálja a finom ételeket – emlékszik vissza édesanya mosolyogva. - Megtanította velem, hogyan kell érzékkel használni a fűszereket, a zöldségeket felszelni. Ő értette a konyha művészetét, amit szívesen adott át az én édesanyámnak és nekem is. Sohasem felejtem el, milyen aprólékosan magyarázta el egy-egy hozzávaló fontosságát, hogyan mutatta be a sózás mozdulatát és a fűszerek adagolásának mértékét – sóhajtott nagyot.

Anya, csodálatos vagy. Hogyan bírod mindezt? Munkába jársz, takarítasz, főzöl, foglalkozol velünk, nevelsz, dícsérsz, egyetemre jársz. Te egy szuperanya vagy?

Nem vagyok szuperanya, csak átlagos édesanya, aki mindent megtesz azért, hogy a családtagjai napjait gondtalanná és elviselhetőbbé varázsolja. Bírnom kell, ez a feladatom. Minden vágyam, hogy boldoggá tegyelek titeket. Téged, a bátyádat és édesapátokat. Számomra nincs annál felemelőbb érzés, hogy mosolyogva dicséritek a főztömet, segítetek az egyetemi feladatokban, támogattok az összes döntésemben, és mindig örömmel vártok haza a munkából. Felelősségemnek érzem, hogy mindent megadjak nektek, hiszen az volt a legcsodálatosabb pillanat az életem során, mikor a világra hoztam a bátyádat, majd három évvel később téged is. Ha kívánhatnék, azt kívánnám, hogy legyen részetek megszámolhatatlan boldogságban és az elétek zúduló akadályokkal bátran nézzetek farkasszemet – nézett rám csillogó szemeivel másodpercekig. A tekintete a szívemig hatolt abban a pillanatban. Édesanya, te vagy a legtökéletesebb számomra. A gyermek egy anya nélkül csak félember. Hogyan érdemeljük ki mindazt, amit a szülők képesek nekünk adni a puszta létezésükkel?

A leves elkészült, a család jól lakott és mindenki csinálta a további dolgát. Valaki az udvaron járt-kelt, míg mások a szobában ülve tanulták a vizsgaanyagot. Az utcai lámpák felkapcsoltak, mikor újra találkoztunk anyával a konyhában. Ő egy kis vízért ment, míg én újabb adag húslevest mertem a tányéromba. Mosolyogva bámult rám, miközben a szemei körül a kis ráncok előbújtak. Szívmelengető pillanat volt, egyszerre kezdtünk nevetni, mikor a levest jól kilöttyintettem. Az az este édesanyával a konyhában meghatározó volt.

Mondd, milyen érzés anyának lenni?

Úgy érzem, ez a legnagyobb feladat. Az ember hihetetlen fontosnak érzi magát, ha valakivel törődhet. Ha az embernek gyermekei születnek, annál nagyobb varázslat nem létezik. Emlékszem, ahogy a nagy kék szemeiddel rám néztél, és rögtön tudtam, hogy mindent feladnék azért, hogy neked megadhassam azt, amire vágysz. Anyának lenni egy kiváltság, a legkülönlegesebb dolog. Ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül. Kellemes érzés, hogy az ember sohasem érzi magát egyedül, míg az édesanyja közelében van. Mai napig szívesen fordulok a problémáimmal a nagymamád felé, mert tudom, hogy gondolkodás nélkül a segítségemre siet és ellát az okos tanácsaival. Számára még mindig gyermek vagyok, és idővel ezt az érzést te is megtapasztalod. Nekem 80 évesen is a kislányom leszel.

Tényleg szuperanya vagy. Mesélj már, miért csinálod mindezt. Sohasem hibázol. El tudod mindezt hinni magadról?

Nehezen hiszem el, hiszen folyamatosan hibázok. Néha túl sok mindent megengedek, néha pedig semmit. A sok aggodalommal az őrületbe kergetek mindenkit, a tanulástól kialakult stressztől ingerlékenyebbé válok és felesleges veszekedésekbe kezdek bele. Az élet fordulatos, de nem bánok egyetlen egy másodpercet sem. Úgy érzem, jól neveltelek titeket, mert hajtsátok magatokat a céljaitok felé, és egy anya többet nem is kívánhatna. Képes voltam átadni nektek azt, amit én is tanultam a szüleimtől. Remélni tudom, hogy az unokáim tőletek ugyanezt kapják majd. Érzem, képtelenek lennétek csalódást okozni nekem és édesapátoknak.

Az utolsó mondattal befejeztük a beszélgetést. Egy gyenge puszival köszöntünk el a konyhában egymástól, és az ebédlőasztalhoz ülve kanalaztam bele a dédmama receptje alapján elkészített tyúkhúslevesbe. Ezt a pillanatot semmiért sem cserélném el, mikor az ember a harmonikus családi légkörben eszegetheti a szeretetben gazdag házias ételt.

17966068_654179451444865_9112606040465961451_o.jpg

 

 

Az elkövetkezendő hetek írásai a következők lesznek: 

- Az ikerláng - ikerlelkek elmélete, kapcsolata
- Egészséges életmód fontossága
- Manci néni története 
- Finom és egészséges ételek, receptek
- Egy öncélú írás 
- TOP 10 kedvenc könyvem
- TOP 10 kedvenc filmem
- Vonzástörvénye és a "nem akarom dolgok" hatásai

(Ha kötelezővé teszem magamnak, valószínűbb, hogy elkészítem.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindigtesok.blog.hu/api/trackback/id/tr7614561624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása